Sayangku... Ya Tuhan

ya tuhan..

aku sayang padanya...

aku cinta padanya..

aku kasih padanya..

aku setia padanya..


ya tuhan..

salah kah aku menyanyanginya?

salah kah aku menyintainya?

salah kah aku mengasihinya?

salah kah aku setia padanya?


ya tuhan

adakah kerana kasihku padanya

lalu aku dikatakan gila?

lalu aku dikatakan membelakangiMu?

lalu aku diatakan membelakangi ibu bapaku?

lalu aku dikatakan


ya tuhan..

adakah kerana ku sayang padanya

lantas aku dikatakan alpa kepada dunia?

lantas aku dikatakan lupa padaMU

lantas aku dikatakan taksub hingga berpaling padaMu?

lantas aku akan mengahadapi kegagalan dalam hidupku?


ya tuhanku..

adakah kerana aku mengasihinya

pantas diriku dikatakan tidak sabar?

pantas dikatakan diriku leka?

pantas diriku dikatakan mermpasnya dari keluarganya?

pantas aku di katakan pesakit mental???


ya tuhan...

salahkah andai aku setia padanya

hingga ku dikatakan meninggalkan imanku?

hingga ku dikatakan menjauhi agamaku?

hingga ku dikatakan membelakangkanMu?

Nauzubillah hi min zaaliq


ya tuhan..

bagaimana lagi ingin ku khabarkan padanya..

tatkala cintaku di ibaratkan gila

tatkala kasihku diibaratkan tiada nilainya

tatkala rinduku pantas di lenyapkannya

tatkala setiaku seakan-akan tidak di hargainya


ya tuhan..

hanya padamu yg satu..

ku kirim kan doaku..

biarpun aku di umpakan

seakan kurang berwaras

seakan kurang berfikiran

seakan terlalu menurut nafsuku

seakan terlalu rakus dengan duniawiMu


ya tuhan..

sememangnya aku sedar akan diriku ini..

hanya di umpakan pipi tidak mancung

hanya pipi yg ku sorong-sorong

ibarat kadung naik ke junjung

ibarat manusia yg lupa daratan


sesungguhnya ya tuhan..

andai dia milikku

kekalkan hubungan ini

andainya dia bukan milikku

temukanlah dia dgn kehendaknya

aku tidak kejam, tidak kejam


sesungguhnya ya tuhan

ku tahu siapalah aku hendak dibanding dgn dirinya

dia lbh dahulu mkn garam dariku

dia lebih tahu segalanya dariku

dia lebih matang dariku

dia lebih menarik dariku


sesungguhnya ya tuhan

ku tsedar siapalah aku dibanding dgnnya..

namun ku masih punya harga diri

ku masih ada maruah yg akan sentiasa kujaga

ku juga masih milik keluargaku

ku juga masih ada tanggungjawabku


sesungguhnya ya tuhan..

kupohon agar Dikau mengabulkan doanya

kupohon agar Kau tunaikan pintanya

kupohon agar di akan mengecapi apa yg di hajatinya

kupohon agar Kau lindungi ia dari segala bencana


Oh tuhan

kurniakan aku segala kekuatan

andainya bukan ku yang akan bersamanya

andainya ku bukan lah apa-apa padanya

andainya kehadiranku selama ini

hanya persinggahan semata-mata

aku pasrah pada ketentuanMu YA ALLAH..

0 k0mplen:

Counter

Borak


Free chat widget @ ShoutMix

Followers